תוכניות מניעה והסברה

הסברה מקצועית כוללת הדרכת אנשי מקצוע ואנשים העוסקים בתחום

שימוש בסמים הינו תופעה מקובלת בעיקר אצל אנשים שאינם מודים בקיום בעיה כלשהי, ומסתירים מבני משפחותיהם ומהסביבה הקרובה את השימוש שלהם בחומר ממכר. קיים צורך במידע לגבי נושא השימוש בסמים כדי לאפשר את זיהוי הבעיה ולמצוא דרכי טיפול.
תכניות מניעה והסברה כוללות חוגים סדנאות והרצאות המיועדים לקהלי יעד שיש להם קשר או יכול להיות להם קשר להתמכרויות ולמכורים לסמים, אלכוהול וחומרים ממכרים נוספים. תכניות מניעה והסברה יכולות להיות מיועדות לבני נוער, לתושבי שכונות, למטפלים המטפלים במכורים ולכל מי שמעוניין לקבל מידע בנושא.

הסברה במערכת החינוכית

הסברה לבני נוער כוללת את הסברת הנזקים הנגרמים משימוש בסמים וחומרים ממכרים, דיונים בנושא, הסברים מעשיים לגבי זיהוי משתמשים ומכורים והדרכים להימנע מהם. סדנאות והרצאות המיועדות לבני נוער ותלמידים הן בנושאים של לחץ חברתי, עמידה בלחצים, תכנון העתיד.
תכניות מניעה והסברה כוללות גם את המסגרת החינוכית של מחנכים מורים והורים. מטרתן לזהות את המקרים שבהם יש חשש לשימוש בחומרים ממכרים ובהתמכרות, ולדעת כיצד לטפל במקרים אלה.
תכניות הסברה ומניעה לכלל האוכלוסייה כוללות הרצאות במתנ"סים ובגופים חינוכיים, הסברים לגבי הנזקים הנגרמים כתוצאה משימוש בחומרים ממכרים, דיונים עם משתתפים.
הסברה מקצועית כוללת הדרכת אנשי מקצוע ואנשים העוסקים בתחום. הטיפול במכורים הוא שונה מטיפול באנשים חולים או בעבריינים, וכדי להבין את הדרכים למניעת נזק ולטיפול במקרים של חריגה מהחוק, יש צורך בהדרכה ספציפית ובלימוד נושא ההתמכרויות.

לייעוץ בנושא גמילה וטיפול בהתמכרויות השאירו פרטים כאן:

04-8435341

050-5639118

04-8438480